1. Важливо, щоб у дитини був різноманітний досвід спілкування з незнайомими людьми - з дорослими й дітьми.

Давайте маляті можливість попракти­куватися у встановленні нових контактів. Це може відбуватися в поліклініці, на дитячо­му майданчику, в магазині (звичайно, у вашій присутності).

2. Деякі діти губляться, бо в них немає навичок «виживання в натовпі».

Як тренування, час від часу можна взяти дитину на великий розважальний захід, від­відати з ним вокзал або аеропорт, проїхатися в суспільному транспорті.

3. Не завжди навколишні доброзичливі й повні розуміння.

Учіть дитину не розгублюватися, коли її критикують або дражнять. Готуйте до того, що в школі вона може зустрітися з негативними оцінками своєї роботи. Тобто вдома важливо отримати досвід і похвали, й осудження. Головне, щоб малюк зрозумів: критикуючи його, ви оцінюєте не його особистість загалом, а конкретний вчинок. Добре, якщо в дитини сформована стійка позитивна самооцінка. Тоді на зауваження або на не дуже високу оцінку вчителя дитина не образиться, а спробує щось змінити.

4. Потрібно навчити дитину виражати свої потреби словами. Вдома навколишні розуміють її з півслова або за виразом обличчя. Не варто очікувати цього від учителя або однокласників.

Учіть малюка повідомляти про свої бажання словами.

5. У школі дитина часто потраплятиме в ситуації порівняння з однолітками.

Тому ще до школи потрібно спостерігати її в іграх, що включають момент змагання, перед­бачають конкуренцію дітей. Як вона реагує на успіх інших, на свої невдачі тощо?

6. Намагайтеся, щоб дитина звикала працювати самостійно, не вимагаючи в дорослих постійної уваги й заохочення. Адже на уроці вчитель навряд чи зможе приділити кожному однакову увагу.

Поступово переставайте хвалити дитину за кожен крок у роботі — хваліть за отриманий результат.

7. Привчайте малюка спокійно сидіти й працювати протягом певного часу.

Включайте в розпорядок дня різноманітні заняття, чергуючи спокійну роботу за столом з рухливими іграми. Особливо це важливо для рухливої дитини. Поступово вона звикне до того, що верещати й бігати можна в певний час, тоді зможе у школі дочекатися перерви.

8. 3 перших днів ваш першокласник почува­тиметься впевнено, якщо ви заздалегідь при­щепите йому елементарні навички роботи на уроці.

Наприклад, навчите правильно тримати олівець, орієнтуватися на сторінці зошита або книжки, уважно слухати інструкцію й виконува­ти її, відраховувати потрібну кількість клітинок тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 198

Коментарi