• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Заходи по виконанню мовного законодавства в дошкільних навчальних закладах міста

Освітній процес в дошкільному закладі здійснюється державною мовою. Вихователі проводять систематичну роботу по практичному оволодінню дошкільнятами розмовним українським мовленням, як засобом спілкування. Велика увага приділяється чистоті українського мовлення в повсякденному житті. Дидактичні ігри та вправи, мовні завдання, використання українських художніх творів, народного фольклору, ігор, особистий приклад дорослих спонукають малят до спілкування українською мовою.

Відповідно до річного плану, у серпні місяці на педраді було проведено обговорення Закону України «Про засади державної мовної політики».

На початку кожного навчального року в дошкільному закладі розробляються заходи щодо реалізації державної мовної політики, адміністрацією закладу здійснюється систематичний контроль за їх виконанням. У методичному кабінеті зібрані матеріали відповідної тематики.

В кожній віковій групі проводиться розвивально-виховна робота з народознавства. Навчання української мови здійснюється паралельно з ознайомленням дітей з Україною, з її історією, символікою, народними звичаями, традиціями, українським народним одягом, посудом, стравами…

Вихователями груп підібрані вірші про милозвучність і багатство рідної мови. Через художнє слово формується у дітей позитивне ставлення до української мови. Дошкільнята вміють спілкуватися один з одним, вести діалог, при необхідності звертатись до дорослого, відповідати на запитання, засвоїли ввічливу форму звертання, вміють складати невеликі розповіді, використовуючи наочність, самостійно переказують невеликі оповідання, казки.

Вихователі використовують в роботі з дітьми різноманітні форми роботи з розвитку мовлення дітей: заняття, спостереження, дидактичні ігри, малорухливі ігри з діалогами, індивідуальну роботу з вихованням звукової культури та формування граматично правильного мовлення, показ різних видів театру, слухання загадок, фізкультура з віршованим супроводом, мовленнєві ігри, тренінги. Усі форми роботи вихователі намагаються проводити в нетрадиційній формі.

Заняття з розвитку мовлення тісно пов'язані з усіма видами діяльності дітей протягом перебування їх в дошкільному закладі.

Протягом року педагоги впроваджують в роботу з дітьми досвід таких педагогів-новаторів, як К. Крутій, Н. Гавриш, А. Богуш.

Взірцем для дітей насамперед є мовлення вихователя. Кожне вимовлене педагогом слово малята сприймають як зразок для наслідування. Зважаючи на це, вихователі постійно вдосконалюють своє мовлення, стежать за його правильністю, не порушують закономірності граматичної будови та літературних норм.

Рівень володіння українською мовою враховується при атестації педагогічних працівників.

В жовтні місяці було проведено «День українського козачества». На лютий місяць заплановано проведення музично-літературної композиції до дня народження Лесі Українки та тематичний день «Рідна мова». Щороку на початку березня проводиться тематичний день «Тарас Шевченко – великий Кобзар України».

/Files/images/WP_20170310_09_42_01_Pro.jpg

Традиційним для закладу стало святкування народних свят: Святого Миколая, Стрітення, Масляна та організація виставок вишивки, малюнків, поробок.

В ДНЗ на центральному вході оформлений стенд «Державної символіки».

/Files/images/SAM_2050.JPG

З метою забезпечення дошкільного навчального закладу матеріалами з питань формування основ національної свідомості дошкільника, знань про державну та національну символіку України, в методичному кабінеті нашого закладу зібрано:

- науково-методична та художня література, посібники з українського народознавства, конспекти занять, сценарії свят та розваг;

- демонстративно-ілюстративний матеріал: «Державні символи України», «Вироби народних промислів і ремесел України», «Символи, обереги України», «Народні свята».

Оскільки батьки є найпершими вихователями своєї дитини, то успішне розв'язання поставлених завдань вирішується лише у тісній співпраці з ними.

На березень місяць заплановано проведення родинного свята «Роде наш красний, роде наш прекрасний»

В своїй роботі педагоги використовують такі види та форми просвітницької роботи з батьками:

- консультації

- інформаційні вісники

- лекторії

- бесіди

- папки-пересувки

- пам'ятки

- поради на теми «Мова дорослого – взірець для наслідування», «Виховуємо співрозмовника» тощо.

Виховання звукової культури мови, формування граматичної правильності мови, словникова робота, розвиток зв'язного мовлення, вивчення художньої літератури – це саме ті основні завдання, які вирішують вихователі в своїй роботі на сучасному етапі.

/Files/images/№3 ДНЗ №12.JPG

/Files/images/IMG_1026.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 583

Коментарi