Розвиток дотику і дрібної моторики дітей із зоровими порушеннями необхідно здійснювати як на спеціальних корекційних заняттях в дитсадку, так і в повсякденному житті під керівництвом батьків.
Пропонуємо батькам для розвитку дотику і дрібної моторики включати дітей у різні види діяльності:
· застібання і розстібання гудзиків, кнопок, замочків різної форми, величини, кольору;
· намотування ниток на клубочок;
· шнурування черевиків;
· нанизування кілець;
· викладання візерунків з паличок - спочатку за зразком, потім самостійно ("Хто цікавіше - ти чи я?");
· збирання розсипаних на столі лічильних паличок, гороху, квасолі тощо; розкладання їх у корбочки (збирають один вид предметів) ("Хто швидше збере");
· розкладання і складання розбірних іграшок (мотрійок, пірамідок різної величини, форми);
· яті, за власним задумом;¢конструювання з кубиків будиночків за зразком, по пам
· робота з мозаїкою, пластиліном;
· взимку - працювати зі снігом: ліпити сніжки, снігову бабу, розгрібати лопатками, малювати паличами на снігу;
· влітку - ліпити, будувати з піску, малювати по мокрому піску.
Спеціальну увагу необхідно приділяти знайомству і розпізнаванню поверхонь різної фактури: гладенької, шершавої, холодної, теплої тощо. Для цього доцільно використовувати набори тканин, видів паперу, набори, які включають предмети із дерева, металу, скла, пластмаси, глини тощо. При ознайомленні дітей з фактурою предметів їх увага фіксується на температурних відчуттях, які отримують діти при сприйманні різних матеріалів. Матеріали, які обстежують діти, необхідно поєднувати з їх конкретними назвами і характеристикою фактур. Наприклад, метал - гладенький і холодний, хутро- м’яке і ворсисте тощо.
Під час включення дитини в предметно-практичну діяльність активізуються резервні можливості її тактильного аналізатора, внаслідок чого підвищується рівень всіх видів дотикової чутливості.
Тому з метою розвитку дотикового сприймання ваших дітей займайтеся з ними малювання, ліпленням, аплікуйте, конструюйте, будуйте!
Кiлькiсть переглядiв: 466